Samarbejdspartnere

• Dagplejen kommer fast på besøg i huset og dagplejebørn, hvor opstart i børnehaven nærmer sig, vægtes samarbejdet og besøgene meget med fokus på den gode overgang til børnehave.
  • Skolen samarbejdes der tæt med i forbindelse med overgangen til mini DUS. Vi kommer på besøg på skolen og i DUSSEN med den ældste gruppe børn og DUS pædagogen kommer på besøg i børnehaven. Den sidste uge i februar flytter de kommende skolebørn og en af deres kendte voksne med i miniDUS. Forældrene afleverer og henter børnene i DUSSEN. 1. marts begynder miniDUSSEN.
  • Vi holder overleveringssamtaler med forældre og pædagog fra børnehaven og DUSSEN med blik på den gode overgang.
  • ”Dialogmøder” etableres, når vi kalder på ekstra opmærksomhed til jeres barn. Det kan være sproglige udfordringer, motorisk eller socialt og følelsesmæssigt. Al samarbejde begynder med dialogen med jer forældre og så har vi også mulighed for at samarbejde med relevante medspillere i forhold til jeres barns udvikling. Er der brug for hjælp, så indkalder vi til dialogmøde og indkalder relevante samarbejdspartnere.
  • Center for børns udvikling er et område i Aalborg kommune, hvor der kan søges hjælp og støtte i forskellige udgaver.
  • Talepædagogen kommer hver uge til de børn, som er vurderet til at have brug for en indsats. Vi sprogvurderer alle børn inden de er 3,3 år og vurderingen er en del af 3 månedssamtalen.
  • Børneterapeutisk team kan hjælpe med at sætte fokus på barnets motoriske udvikling, hvis der er særlige problematikker, som kalder på ekstra opmærksomhed.
  • Vi har en ”Flex pædagog” og ”Indsatspædagoger” ansat i vores dagtilbud. De kan kaldes på i forbindelse med en ekstra opmærksomhed i barnets udvikling. Det kan både være i form af deltagelse med barnet på stuen og råd og vejledning til personale og forældre.
  • Familiegruppen i Aalborg kommune støtter op om barnets trivsel og udvikling, når der er bekymringer , som er vidtrækkende for et barns trivsel og udvikling.