Opstart

Ønsker I jeres barn skal gå i Børnehaven Fuglereden, så må I altid gerne ringe til os og aftale et besøg

Børn der er indskrevet, sender vi velkomstbrev til i forældrenes E boks. Vi vil meget gerne tage godt imod alle børn og deres familier. Det gør vi bl.a. ved at I ringer til os og aftaler tidspunkt for opstartsmøde i børnehaven, hvor vi viser jer børnehaven og holder et opstartsmøde, hvor vi gerne vil have jeres hjælp til den gode start for netop jeres barn. Vi anbefaler, at opstartsmødet ligger ugen før jeres barn begynder i børnehave og at I har jeres barn med. Et godt tidspunkt er klokken 9.30-10.30, hvor der ikke er middagslur eller rutiner i børnehaven, som kommer i vejen.

Vi vil gerne vide:

• Lidt om de 3 første år af barnets liv, som er vigtigt viden til den gode opstart og barnets udvikling.
    Er barnet for tidlig født, har døjet med ørene eller lign, så kan det være nyttig viden for os.
  • Hvad er barnet optaget af, leg og følelsesmæssig udvikling.
  • Madvaner, madpakke, allergier.
  • Søvn, døgnrytme og eventuelt middagslur i børnehaven.
  • Sproglige forudsætninger, bruger barnet sut.
  • AULA, Komme/gå tider.
  • Opstart og de første par dage i børnehaven.

Vi fortæller om:

• Børnehaven, dagligdag og rutiner.
  • Sprogvurdering
  • Trivselsvurderinger, samtaler og dialogmøder.
  • AULA, vores digitale kommunikationsplatform.

Vi holder et 3 måneders møde senest 3 måneder efter jeres barn er begyndt i børnehave, hvor vi drøfter opstarten, jeres oplevelse og børnehavens betragtninger vedrørende jeres barns trivsel og udvikling.

Ring til os og aftal tid på 99 82 59 10😊