Om Fuglereden

Børnene skal føle sig trygge i Fuglereden

Vi er en institution som er en del af Dagtilbud Sydøst som er 10 institutioner fordelt i Klarup, Storvorde, Kongerslev og Mou. Vi er beliggende i Gudumholm by ca. 20 km fra Aalborg. Fuglereden er normeret til 30 børn. Vi er delt op på to stuer, på den ene stue, som hedder ”Rødhalsene", går de yngste børn, mens ”Musvitterne” er stuen med de ældste børn.

Hvert år til 1. marts overgår de ældste børn til det, der kaldes mini DUS, hvilket betyder at de kommende skolebørn flytter over i skolens DUS, hvor de går indtil skolestart i august. Vi har et tæt samarbejde med DUSSEN i ugerne op til skiftet, så børnene kan få så god en overgang som muligt. Det ligger os meget på sinde, at børnene føler sig trygge og kender de voksne, de skal være sammen med, når de skal et nyt sted hen.